Liga Výjimečných - Recenze

30. srpna 2012 v 23:54 | Lucianne Gray |  Filmy
A máme tady další filmovou recenzi, tentokrát na můj velmi oblíbený film, Liga Vyjímečných. :D
Ať se líbí! :-)

Lucianne

Liga vyjimecnych (1 DVD) obal
POPIS
Světu opět hrozí zánik. Kdo ho zachrání před geniálním šílencem, který si říká Fantom? Jediný, kdo může uspět je dobrodruh Allan Quartermain a jeho liga výjimečných. Kdo do ní patří? Kapitán Nemo, upírka Mina Harker, neviditelný Rodney Skinner, agent tajné služby Tom Sawyer, nesmrtelný Dorian Gray a úžasná dvojka Dr. Jekyll/pan Hyde. Na záchranu Benátek před totální zkázou zbývá jenom 96 hodin!!

MŮJ POCIT
Je to tak delší doba co jsem tenhle film viděla, ale přece jen si z něj většinu pamatuju. Poprvý jsem ho viděla asi v jedenácti letech, což je už skoro tři roky zpátky (v únoru mi bude čtrnáct, utíká to jako voda) a ani jsem pořádně nevěděla o čem to je. Bylo to z DVDčka co si taťka půjčil od kamaráda, takže teď už mám film bohužel jen v počítači, a ani tím si nejsem moc jistá. Poprvé jsem měla dojmy smíšené, alespoň myslím. Před nějakými pár měsíci jsem si ale vzpoměla, a film si stáhla, čistě kvůli osvěžení paměti.
Překvapením pro mě byla celkem dobrá kvalita efektů, na to, že je film z roku 2003. Z filmu na mě největší dojem udělal Dorian Gray, jehož opravdu zbožňuju (chystám recenzi i na stejnojmenný film z roku 2009). Stuart Townsend se s jeho rolí opravdu sžil, nebo má divák alespoň ten pocit. Peta Wilsonová známá třeba z filmu 'Superman se vrací' odvedla opravdu (alespoň pro mě) špičkový výkon. Jsem taky ráda za to, že některé filmové scény se natáčely v Česku (opravdu nevím kde, a nevím které, je to delší doba). Seana Conneryho jsem neměla nikdy ráda, a nikdy ho mít ráda asi nebudu, ale kupodivu mi v Lize Vyjímečných nijak nevadil.
Na druhou stranu, film má některé scény, u kterých jsem umírala nudou, a celkem 'klišoidní' zápletku. Svět má zničit nějaký šílenec s geniálními vlohy, a kdopak ho musí zachránit? No přece LIGA VYJÍMEČNÝCH!

VERDIKT
Liga Vyjímečných je na tu dobu velmi dobře zpracovaný film, s perfektními hereckými výkony, ve kterém jsem našla ještě větší zalíbení, když jsem přišla na to, že má skoro dvě hodiny, poměrně dost akce, a hraje v ní můj milovaný upír Stuart Townsend (hrál Lestata z filmu Interview s upírem, v novějším filmu Královna Prokletých - žádné obavy, recenze budou). Co mi celkový dojem mírně pokazilo byl ohraný námět, a nudné scény, kterých naštěstí nebylo mnoho. Film není nějak zvlášť hrůzostrašný, i když má i své 'lekavé' scény a bez obav si ho slabší povahy můžou pustit i když je tma.

Dávám PĚT hvězdiček z pěti
(Negativa ve filmu skvěle kompenzuje Dorian Gray a humor neviditelného Rodneyho Skinnera)

Ke stažení CZ: ZDE