Poslouchám: Immediate Music - Catch the falling sky

Sweeney Todd: Ďábelský Holič z Fleet Street - Recenze

27. září 2012 v 18:37 | Lucianne Gray |  Filmy
Jak jsem slíbila, je tu další recenze, na naprosto dokonalý film, který se tak trochu liší svým tématem od těch ostatních. No nic, přeju příjemné čtení. :-)

Lucianne.

POPIS
Nespravedlivě odsouzenému Benjaminu Barkerovi, který musí ve vězení na druhé straně světa strávit celých 15 let se podaří uniknout do Londýna a je plně rozhodnutý pomstít svou rodinu i zmařené roky. V Londýně se setká se svou novou společnicí, paní Neville Lovettovou, změní si identitu na Sweeneyho Todda a začne provozovat svou starou živnost - holičství. Jeho salón je těsně nad pekařským krámkem, kde paní Lovettová peče své masové bochánky. Todd se zaměří především na svého úhlavního nepřítele, soudce Turpina a jeho poskoka Bamforda, kteří jej nespravedlivě odsoudili. Když se na scéně objeví konkurenční holič, okázalý Ital Pirelli, Sweenyho identita je zásadním způsobem ohrožena a proto se rozhodne zprovodit jej jedním řezem břitvy ze světa. Zpočátku sice netuší, jak se zbavit těla, ale tento problém záhy vyřeší paní Lovettová, která vzniklou situaci bere jako východisko ze své svízelné situace. Její obchod upadá a proto začne masové bochánky plnit lidským masem. Masové bochánky paní Lovettové se záhy stanou londýnskou senzací, její obchody rostou a ona začne snít o životě respektované dámy. Sweeney však sní jen a jen o pomstě - ke škodě své i svého okolí...

MŮJ POCIT
Takže v první řadě bych chtěla upozornit, že film ROZHODNĚ není pro slabé povahy. Vadí vám pohled na krev? Máte smůlu. Vadí vám muzikály? Opět máte smůlu. Vadí vám Johnny Depp? Tak to se sakra jděte vycpat! Když jsem na film narazila, věděla jsem, že tohle není fantasy, ale kvůli hlavní herecké dvojce jsem do toho šla, a opravdu toho nelituju. Vlastně jsem ani netušila že je to muzikál, což jsem zjistila teprve pár minut před shlédnutím. Vzhledem k tomu, že mám ráda Pomádu, zkoukla jsem to. No... když už jsme u té Pomády, mám ten film ráda, ale někdy jsem prostě neodolala, a musela přepnout nějakou písničku. U Sweeneyho tahle chvíle nenastala... vlastně vůbec. Žádná z písniček v tomto filmu mě ale neoslovila jako Friends, která mě opravdu přikovala k židli, hlavně díky dokonalému textu a neméně skvělému hlasu Johnnyho Deppa a Heleny Bonham Carter. Osobně miluju filmy jež režíruje Tim Burton, a tenhle dokonce předčil moje očekávání. Nemám moc ráda pohled na krev, ale u tohohle skvělého holiče mi to bylo tak nějak jedno. Herecké výkony byly opravdu nepopsatelné, a někdy jsem skutečně myslela, že se to stalo. Černý humor Tima Burtona nezklamal, a já nelituju toho, že jsem přes hodinu a půl čekala než se film stáhnul. Jediné co bych vytkla, je konec. Nijak se totiž nerozvádí, jak to nakonec skončilo s (SPOILER!) Johannou a naším malým námořníkem, což mě opravdu zarazilo.
I přes tuhle drobnou nepřesnost na mě film hluboce zapůsobil, a musím podotknout, že svou depresivitou překonal i Doriana Graye.

VERDIKT

Písně a celkové zpracování společně se špičkovými výkony herců z tohoto filmu dělají ten nejlepší v mé rozsáhlé sbírce, co se týče ponurých, depresivních a krvavých podívaných z prostředí Londýna. Nepříliš rozvedený konec zarazí, ale rozhodně nenaštve.

Dávám PĚT HVĚZDIČEK z pěti

Ke stažení CZ: ZDE

2 lidé ohodnotili tento článek.